Руйнування тунелю метро “Либідська” – “Теремки”: суд відправив під нічний домашній арешт посадовця КМДА

ремонт ескалатора в метро

Директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА відсторонено від посади на два місяці – суд задовольнив клопотання прокурорів.

Про це  повідомляє Офіс генпрокурора у четвер ввечері.

Голосіївський районний суд Києва на два місяці відсторонив від виконання службових обов’язків директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, підозрюваного у службовій недбалості, що призвела до невчасного виявлення аварійної ситуації у тунелі метро та закриття руху на ділянці між станціями “Либідська” – “Теремки”.

Також суд обрав підозрюваному запобіжний захід у вигляді нічного домашнього арешту.

Прокурори оскаржуватимуть це рішення в апеляційному порядку, оскільки зверталися до суду з клопотанням про застосування до посадовця цілодобового домашнього арешту із носінням електронного браслету.

Мова йде про ситуацію з аварійним станом тунелю метро. Так;

  • 8 грудня 2023 року було припинено рух поїздів метрополітену між станціями “Теремки” та “Либідська” на Оболонсько-Теремківській лінії (М2, “синя лінія”) з міркувань безпеки у зв’язку з розгерметизацією тунелю між станціями “Либідська” та “Деміївська” і появою тріщин у його стінах, що призвело до його підтоплення на зазначеній ділянці.
  • 13 грудня було відновлено рух між станціями “Теремки” і “Деміївська” на Оболонсько-Теремківській лінії з інтервалом 13-17 хвилин. Таким чином, усі станції метро відновили роботу, проте неробочим залишився аварійний перегін між станціями “Либідська” і “Деміївська” і лінія залишилася розірваною до завершення ремонтних робіт.
  • 6 листопада 2024 року рух лінією був відновлений в звичайному режимі.
  • 10 липня 2025 року Національна поліція України повідомила про висунення підозри повідомили директору одного з департаментів Київської міської державної адміністрації (КМДА), який, за даними слідства, проігнорував загрозу аварійної ситуації на “синій лінії” київського метро в грудні 2023 року, що спричинило збитки бюджету столиці на понад 164 млн грн. Слідчі повідомили чиновнику про підозру за ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України (службова недбалість, що спричинила тяжкі наслідки). Йому загрожує до п’яти років позбавлення волі.

Нагадаємо, відновлення тунелю тривало 9 місяців. За цей час будівельники підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, зокрема мереж ДТЕКу, Укртелекому, інших. Розробили котлован глибиною понад 15 м, демонтували стару частину тунелю довжиною у 27 метрів та побудували нову. Посили з обох сторін і тунельну оправу, що примикає до нової ділянки (загальною довжиною понад 50 м). Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів.

 Кошторисна вартість усього комплексу робіт склала 383 млн грн, що на 62 млн грн менше початкової вартості.