З 1 вересня для організації навчання школярів, які отримують знання в українських школах дистанційно, діятимуть нові правила. Запроваджуються обмеження кількості учнів в класі в залежності від особливостей уроків та вводяться мінімальні години, які діти витрачатимуть на заняття.
Особливості організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану визначають зміни до наказів №1112 та №1115 Міністерства освіти та науки України. Вони є частиною державної ініціативи «Школа офлайн» і спрямовані на гарантування доступу до якісної освіти кожній дитині — незалежно від її місця перебування.
Адаптовані зміни щодо особливостей дистанційного навчання буде впроваджено з 1 вересня 2025 року.
Для кого 5-8 годин уроків на тиждень достатньо
Вчитися в українській школі та згодом отримати диплом Міноствіти України можливо, не перебуваючи щодня на уроках. Такі можливості запроваджують для дітей, які вже вчаться у закордонних навчальних закладах, однак бажають продовжувати навчання в Україні. Уроки з українським компонентом триватимуть 5-8 годин на тиждень. Якщо батьки та учні хочуть збільшити кількість годин відвідування онлайн, зможуть також це зробити.
Також для дітей за кордоном доступні індивідуальні форми навчання — екстернат або сімейна форма.
Для дітей з ТОТ не більше 10 учнів в класах
Загалом в дистанційних класах за стандартом МОН має бути не більше 15 учнів, якщо ж це діти з тимчасовоокупованих територій, вони вчитимуться в класах з мінімальною комплектаціює – не більше 10 осіб.
Також для дітей, школи яких залишилися на територіях, куди вдерся ворог, планується педагогічний патронаж. Це індивідуальне навчання з урахуванням потреб дитини й безпекових обставин.
Якщо дитина перебуває на території, де тривають або можливі бойові дії, — вона може продовжувати навчання дистанційно у своїй школі, звідки виїхала. Їй не потрібно переводитися до іншого закладу для дистанційного навчання.
Якщо школа не надбрала вдосталь дистанційників, далі працюватиме
Відсутність необхідної кількості учнів певних класів – не причина відмовляти навчальному закладі у можливостях надавати освіту. Наприклад, можуть бути окремі паралелі – 5, 8, 10 класу тощо, та відсутні 6, 7, 9 і подібні. У межах одного дистанційного класу учні мають навчатися лише за однією освітньою програмою.
Навіть якщо в школі не відкрито жодного класу, вона може продовжити працювати у формі педагогічного патронажу. Ця форма передбачає оплату вчителю за навчання конкретної дитини.
Кадровий резерв для вчителів, яким не вистачило учнів
Вчителям, які можуть залишитися без навантаження, дозволяють бути зарахованими до кадрового резерву та проходити навчання й отримувати середню заробітну плату.
Це стосується вчителів із Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Сумської, Миколаївської, Одеської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей.