Україна все ще може перемогти — прогноз від Foreign Affairs

Перемога України залишається можливою, однак за наявності необхідної політичної волі з боку країн Заходу. Вона не буде легкою або дешевою, але вона все ще можлива, цитує аналітику Foreign Affairs “Оперативний ЗСУ”.

Коротко і тезово про майбутнє країни:

  • Україна здатна змінити хід війни — за умови достатньої підтримки Заходу. Зміна стратегії, зосередженої на безпілотниках, ППО, ракетах та боєприпасах, може дати Україні перевагу на полі бою. Але для цього потрібна масштабніша та швидша допомога США і Європи.
  • Попри існуючі проблеми, Україна вже досягла значних військових успіхів в умовах обмеженої підтримки партнерів: відбиття наступу на Київ, контрнаступ у Харківській області, операція «Павутина» — усе це Україна здійснила без сучасного озброєння та з мінімальною зовнішньою підтримкою.
  • Видання відзначає, що найбільшою проблемою Сил оборони є повільне та недостатнє постачання сучасної зброї та техніки з боку Заходу.
  • Ще однією проблемою є слабкість санкцій з боку партнерів – вони були запізнілими, слабкими та часто запроваджувались занадто пізно. Різні пом’якшення дозволили рф адаптуватися та навіть забезпечити зростання економіки в 2023–2024 роках.
  • Близько $300 млрд можуть фінансувати оборону України, розвиток її ВПК, закупівлю західної зброї, інфраструктуру та гуманітарні потреби.
  • Російська економіка слабкіша, ніж здається на перший погляд – високі відсоткові ставки, інфляція, скорочення резервів — усе це створює точки тиску. Їх можна посилити, якщо Захід запровадить справжнє енергетичне ембарго та виключить усі російські банки зі SWIFT.

Для перемоги України наводять необхідність та доцільність наступних кроків:

  • збільшення обсягів допомоги;
  • зробити її стратегічно цільовою;
  • запровадити ефективні санкції;
  • використовувати заморожені російські активи вже зараз, а не для післявоєнної відбудови України;
  • технологічне партнерство України з союзниками;
  • посилення контролю за експортом ключових військових технологій та технологій подвійного призначення;
  • необхідність запровадження трансатлантичного контролю за експортом Китаю до рф методом торгівельного тиску – або рф, або США та ЄС.